Saya Leka Padahal Allah Sentiasa Kasih

2,3 hari sudah saya memikirkan soal kewangan yang tiada jalan selesainya.  Aidilfitri yang mendatang menduga banyak pitih perlu dibelanjakan.  Perjalanan pulang ke kampung, kelengkapan raya untuk anak isteri dan juga perbelanjaan rutin yang semakin meningkat.  Tambah pula untuk langsaikan ansuran kereta dan hutang yang lepas.  Terkadang ia datang terfikir tatkala solat dikerjakan!  Kalkulator tak habis habis ditekan untuk dapat angka yang diingini.

Allahuakbar!

2,3 hari ini juga saya berbuka diluar.  Sebelumnya ada sahabat yang menjamu berbuka di restoran dan tadinya baru selesai berbuka bersama sahabat di pejabat…juga dijamu sedap-sedap.  Siang kelmarin sedang saya menyelusuri ke tempat kerja, nyaris terlanggar sepasang suami isteri yang jatuh motor di hadapan , namun sempat saya elak.

Allahuakbar!

2,3 hari yang sudah ini sebenarnya saya lupa bahawa Allah s.w.t sentiasa kasih akan hambaNYA.  Cuma hambaNYA yang sentiasa leka dan lalai dari mengingatiNYA.  Kerana asyik dengan kalkulator itu, saya lupa akan setiap detik itu adalah rezeki yang tidak ternilai kurniaan Allah.  Sedangkan disisi kita ada ramai yang perlu dikasihi dan dibantu.

Allahuakbar!

#sedekah dapat menambah rezeki.

 

 

 

One comment on “Saya Leka Padahal Allah Sentiasa Kasih

Tinggalkan Jawapan

